Uber a înregistrat pierderi de un miliard de dolari, acestea fiind primele date anunțate de companie după ce a decis să își scoată acțiunile la vânzare liberă. Pierderi au avut loc deși compania a înregistrat o creștere de 20% în venituri, până la suma de 3,1 miliarde de dolari, bani proveniți de la cei 93 de milioane de clienți lunari. Datele sunt în conformitate cu previziunile analiștilor economici, scrie BBC, și ar putea oferi o reasigurare cu privire la profitabilitatea viitoare a firmei de ridesharing. Acțiunile Uber s-au prăbușit cu aproape 11% de când au fost listate pentru prima dată la bursa de pe Wall Street, pe 10 mai. Compania este cel mai mare start-up din Silicon Valley care s-a listat la bursă în acest an după un recul pe bursele globale provocat de tensiunile comerciale dintre Statele Unite și China. Dar Uber se confruntă cu o competiție puternică în afacerea de ride-sharing și a trebuit să plătească suplimentar pentru a aduce noi șoferi și a înființa serviciul de livrare Uber Eats. Potrivit directorului financiar Nelson Chai a declarat că recent a fost observată o campanie agresivă din partea competitorilor de pe piața de ride-sharing, printre care rivalul de la Lyft.
El a precizat că Uber a fost pregătit să continue să cheltuiască. “Nu vom ezita să cheltuim pentru a apăra poziția noastră globală pe piață”, a declarat Chai. Compania are planuri ambițioase de a trece pe transportul cu scootere electrice, biciclete electrice și chiar avioane, permițându-le oamenilor să rezerve călătorii prin intermediul telefonului mobil.