La debutul noului an şcolar, 9 din 10 copii au venit la şcoală cu haine şi rechizite noi, obiecte pentru care părinţii români au investit un buget de 3 cifre, situat între 200 de lei şi 500 de lei, arată un studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă full-service.
Potrivit sursei citate, 92% dintre părinţi au declarat că au achiziţionat rechizite pentru noul an şcolar, în timp ce 84% dintre aceştia au spus că au achiziţionat haine.
De asemenea, conform studiului, cheltuielile pentru noul an şcolar au crescut odată cu trecerea copiilor dintr-un ciclu şcolar în altul. Dacă pentru un preşcolar bugetul mediu total se ridică la peste 600 de lei, pentru un elev de liceu părinţii declară că au cheltuit chiar şi peste 900 de lei. Aceasta în condiţiile în care câştigul salarial mediu net a fost de aproape 3.400 de lei în luna ianuarie, potrivit companiei Reveal Marketing Research, cea care a efectuat cercetarea.
“Ce aşteptări au părinţii de la noul an şcolar: ore în format fizic în detrimentul şcolii online sau hibrid – 8 din 10 (79%) părinţi agreează începerea şcolii în format clasic cu revenirea în bănci, chiar dacă virusul nu a fost complet eliminat. Pe de altă parte, 21% dintre părinţi consideră că şcoala nu trebuie să înceapă în format clasic. Este vorba în proporţie mai ridicată despre părinţii care îşi doresc reluarea cursurilor în format hibrid (14%) sau online (7%). Părinţii care optează pentru şcoala în format clasic sunt, în proporţii mai ridicate, cei care au copii cu vârste cuprinse între 6 şi 10 ani (82%). Favorabili sistemului hibrid sunt în proporţii mai ridicate, părinţii liceenilor (14%), iar sistemul online este preferat de către părinţii ai căror copii au vârste cuprinse între 11 şi 14 ani (12%)”, relevă datele studiului.
Totodată, părinţii se declară destul de îngrijoraţi cu privire la noul an şcolar. Contractarea virusului de copii, dar şi incertitudinea ca urmare a începerii anului şcolar este o îngrijorare pentru o treime dintre părinţi. De altfel, 8% dintre părinţi se declară mai optimişti spunând că nu sunt deloc îngrijoraţi cu privire la începerea acestui nou an şcolar.
Metodologia care a stat la baza studiului: 1.009 interviuri CAWI (colectare online), eşantion reprezentativ la nivel naţional urban+rural, 18+, online users, dintre care 370 respondenţi cu copii la scoală. Perioada de colectare a fost 06.09-12.09.2021.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de peste 12 ani companii din România şi Europa.