De Beers si Alrosa, cele doua uriase firme care fac jocurile pe piata mondiala a pietrelor pretioase, au anuntat ca reduc preturile cu circa 10 la suta; e o decizie ce face parte din strategia de revitalizare a vanzarilor, care au stagnat dramatic din cauza pandemiei.
Degradarea mediului economic forteaza industria diamantelor sa coboare de pe piedestal. Dupa ce decenii de la rand au stabilit unilateral pretul pietrelor pretioase si si-au impus regulile de vanzari, De Beers – corporatie multinationala, firma mama fiind Anglo-American plc – si Alrosa – firma ruseasca avand inclusiv capital de stat – au decis sa acorde clientilor mari cateva reduceri, in cadrul unei strategii ce prioritizeaza volumul de vanzari in fata preturilor.
Din cauza COVID, activitatea in domeniul mineritului de diamante si al comertului cu pietre pretioase a stagnat complet saptamani la rand in primavara, cand aproape tot globul a intrat in carantina.
In al doilea trimestru al acestui an, De Beers si Alrosa au vandut, in total, diamante brute de 130 de milioane de dolari, comparativ cu 2,1 miliarde in aceeasi perioada a anului trecut.
Odata cu reluarea activitatii, cererea de diamante a crescut, dar preturile au scazut. Firmele mai mici au vandut mai ieftin si au luat cam un sfert din piata De Beers si Alrosa. Companiile specializate in prelucrare nu s-au mai aprovizionat din februarie, asa ca au stocurile aproape de zero, deci cerere exista, insa cei doi giganti nu mai pot dicta termenii tranzactiilor, asa cum o faceau pana de curand. Vanzarile de diamante s-au relansat in China, dar Statele Unite raman principala piata pentru pietre pretioase.
Manuela