Insotitor de zbor parea o meserie care nu e amenintata de Inteligenta Artificiala. Iata insa ca renumita companie Qatar Airways este prima din lumea care recurge la replica digitala a unei stewardese in carne si oase.
Se numeste Sama 2.0 si raspunde la orice intrebare pusa de pasageri. Nu-i cereti insa o perna sau o punga de alune. Sama, varianta 2.0, este exclusiv pentru informatii pe care vor sa le afle pasagerii de la bord. Asa cum arata si numele, 2.0., Sama este a doua generatie de “stewardesa-robot”. Insa, in varianta actuala, Sama este o tanara atragatoare (vezi foto) foarte aranjata, cu manichiura facuta si chiar simuleaza … respiratia. In limba araba, Sama inseamna cer.
Ce inseamna, pentru viitorul industriei aeriene, Inteligenta Artificiala cu chip uman ?
Compania Qatar o foloseste pe Sama pentru a-i ajuta pe pasageri sa faca rezervari de zbor si tranzactii. Si spera ca pasagerii sa nu fie reticenti si, din ce in ce mai multi, sa recurga la serviciile ei.
Sama 2.0 poate fi gasita in Qverse, metaversul Qatar Airways, si ii ajuta pe clienti cu informatii privind serviciile de la sol si zborurile, de la bagaje acceptate, pana la preferinte culinare. Daca Sama nu poate raspunde, Inteligenta Artificiala va face legatura cu un operator uman.
Deocamdata, Sama este singura insotitoare de zbor digitala. Nicio alta companie aeriana nu e, deocamdata, tentata de idee. Dar tinand cont de cat de repede se misca lucrurile in acest domeniu, este posibil ca intr-un viitor nu prea indepartat, sa intalnim astfel de personaje la tot mai multe companii aeriene.
Manuela