Legendarul producator american de articole denim a inregistrat o scadere a veniturilor cu 62 la suta in trimestrul al doilea al acestui an, din cauza pandemiei COVID-19, care a tinut inchise magazinele saptamani la rand.
Pierderile Levi Strauss se ridica la 364 de milioane de dolari. In trimestrul al doilea al anului trecut, veniturile producatorului de jeansi erau de 1,1 miliarde dolari. Una dintre primele masuri luate de marea companie, cu sediul in San Francisco, este disponbilizarea a 700 de angajati din toata lumea, adica 15 la suta din forta sa de munca.
Conditiile de plecare vor fi diferite de la tara la tara, dar marea majoritate a celor disponizibilizati vor primi plati compensatorii. De asemenea, lucratorii concediat vor putea pastra computerele si telefoanele primite de la firma.
“Rezultatele din trimestrul al doilea scot in evidenta conditiile externe dificile in care ne aflam de cateva luni” – scrie Chip Bergh, presedinte si CEO Levi Strauss, intr-un mail trimis angajatilor. In urma celor 700 de concedieri se va face o economie de 100 de milioane de dolari pe an.
La mijlocul lunii martie, Levi a inchis toate magazinele din America de Nord, America de Sud si Europa, precum si cele mai multe unitati din Asia. Magazinele au ramas inchise circa doua luni si jumatate, ceea ce a afectat dramatic veniturile. Actiunile Levi Strauss pe bursa din New York au scazut cu 25 la suta.
Cu toate ca vanzarile online au mers destul de bine, ele nu au putut compensa oprirea vanzarilor in magazinele fizice. Acum 90 la suta dintre magazinele Levi Strauss din toata lumea au fost redeschise. Vanzarile prind viteza, dar situatia ramane incerta.
Manuela