Clubul de fotbal Paris Saint-Germain si unii dintre jucatorii sai, intre care si starul Lionel Messi, sunt criticati pentru utilizarea excesiva a avionului, in plina criza energetica.
Directorul diviziei TGV-Intercities din cadrul Societatii nationale a cailor ferate din Franta – SNCF – Alain Krakovitch, a postat un mesaj pe Twitter, in care a comentat recenta deplasare cu avionul la Nantes a jucatorilor Paris Saint-Germain, pentru partida de campionat disputata sambata. Krakovitch atrage atentia, in postarea sa, ca exista trenuri de mare viteza ale SNCF care strabat in doar doua ore distanta de aproximativ 400 km dintre Paris si Nantes.
El a reînnoit propunerea pe care compania sa a a făcut-o clubului PSG, adaptata nevoilor specifice ale parizienilor in ceea ce priveste siguranta, viteza, serviciile si eco-mobilitatea, pentru calatoriile cu trenul.
Ministrul francez al Sportului, Amelie Oudea-Castera, sustine propunerea SCNF de a transporta echipele franceze de fotbal in calatoriile lor prin Franta si a dat ca exemplu colaborarea dintre Betis Sevilla si caile ferate spaniole, prin care gruparea andaluza a obtinut tarife preferentiale pentru jucatori, echipa tehnica si conducatori pentru deplasarile acestora cu trenul.
ONG-ul anti-globalizare Attac l-a acuzat pe Lionel Messi, in cadrul unei campanii pe retelele de socializare, ca zboara prea mult cu avionul. Din iunie pana in august, Messi ar fi zburat de 52 de ori cu avionul sau privat, ceea ce inseamna o poluare de 1.502 de tone de dioxid de carbon, cat polueaza un francez in 150 de ani.
De altfel, atat autoritatile franceze, cat si Comisia Europeana discuta deja despre taxarea suplimentara, cu sume exorbitante, a celor ce au avioane private. Ramane de vazut insa daca se va trece de la intentie la fapta, tinand cont ca insusi oficialii UE abuzeaza de zborurile cu avionul.
Manuela