Toyota a anunțat că nu își va reînnoi parteneriatul cu Comitetul Internațional Olimpic (CIO) după Jocurile Olimpice de la Paris, invocând influența „din ce în ce mai politică” a evenimentului, care plasează sportivii în plan secund.
În 2015, producătorul japonez de automobile a semnat un contract de sponsorizare pe 10 ani cu CIO. „Mă întreb de ceva timp dacă evenimentul pune cu adevărat sportivii pe primul loc”, a declarat președintele Toyota, Akio Toyoda, adăugând că simte că evenimentul devine din ce în ce mai politic, într-un podcast difuzat joi pe canalul YouTube al companiei.
„Din punctul nostru de vedere, Jocurile Olimpice ar trebui să fie pur și simplu despre sportivi din toate categoriile sociale, care se confruntă cu tot felul de provocări, realizând imposibilul”, declarase recent Toyoda.
Panasonic se retrage și ea
Constructorul auto urmează o altă companie japoneză, Panasonic, care și-a încheiat și ea colaborarea cu CIO. Panasonic și-a anunțat retragerea la începutul acestei luni, invocând „considerente de management”.
Gigantul electronicelor a anuntat pe 10 septembrie că a convenit cu CIO să nu își prelungească acordul de sponsorizare atunci când contractul actual expiră în decembrie.
Panasonic a devenit „Partener Mondial Oficial al Jocurilor Olimpice” în 1987 și și-a extins sponsorizarea la Jocurile Paralimpice din 2014.
Panasonic a decis însă să pună capăt parteneriatului „în timp ce grupul analizează în permanență modul în care sponsorizarea ar trebui să evolueze în funcție de considerente de management mai ample”. Radiodifuzorul public japonez NHK a anunțat, de asemenea, că va înceta să sponsorizeze Jocurile.
Manuela