Fructe si legume care tin raceala la distanta

Fiind sezonul racelilor, e bine sa ai grija de sanatatea ta si sa eviti sa te imbolnavesti. Disconfortul creat de raceala este dublat si de vremea rece iar oboseala acumulata nu fac altceva decat sa te deprime si sa iti strice buna dispozitie.

Daca ai grija de sistemul imunitar, vei putea sa te feresti de aceste probleme foarte usor. Asadar, mai jos iti vom recomanda alimente care ajuta la lupta impotriva racelii si la intarirea sistemului imunitar:

Usturoi

Aliatul numarul 1 impotriva racelilor. Expertii recomanda utilizarea acestui aliment imediat cum apar simptome ale racelii. E suficient un singur catel de usturoi pe care il tai in mai multe bucati pe care le inghiti. Sistemul imunitar are parte de un boost de energie.

Iaurt

Iaurtul este bogat in probiotice. Acestea sunt bacterii bune ce ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Supa de pui

Este eficienta pentru hidratarea organismului. In plus, contine minerale si amino-acizi.

Grepfruit

Este un fruct plin de vitamina C, pe care nutritionistii il recomanda in cazul racelii. Acesta are un gust mai amar dar o jumatate de grepfruit pe saptamana te ajuta sa pastrezi sistemul imunitar solid.

Pepene rosu

Este recomandat sa folosesti cel putin o felie pe zi. Este un fruct bogat in vitamina A, C si lycopen.

Ciuperci

Este unul din putinele alimente bogate in vitamina D. Se pot consuma pe tot parcursul anului, mai ales ca sunt si un aliat eficient impotriva cancerului.

Stridii

Sunt bogate in zinc, un alt aliat al sistemului imunitar. Se pot consuma si cele de la conserva, deoarece sunt mult mai ieftine decat stridiile proaspete.

Praf de scortisoara

Este indicat sa consumi zilnic putina scortisoara. Are numeroase proprietati antivirale si antibacteriene, nu doar rol de aromatizare a preparatelor.

Broccoli

Nu este tocmai favoritul din lista, multi preferand sa il dea de-o parte din farfurie. Este bogat in vitamina C si ajuta la detoxifierea organismului.