In preajma difuzarii socantului documentar “Leaving Neverland”, in care doi barbati povestesc abuzurile sexuale la care i-a supus interpretul pop, cand erau copii, o asociatie a fanilor lui Michael Jackson a cumparat spatiu publicitar pe mijloacele de transport in comun din Londra.
Fotografia megastarului, insotita de textele “nevinovat” si “faptele nu mint, oamenii mint”, s-a plimbat zile in sir pe autobuzele etajate din metropola britanica. Mai multe organizatii ale supravietuitorilor abuzurilor sexuale comise de pedofili au depus plangere si au atras atentia ca sunt complet nepotrivite. Initial, TfL (Transport for London) a refuzat sa renunte la campania publicitara, pentru care a primit zeci de mii de lire sterline. Acum insa, TfL a anuntat ca afisele vor fi scoase de pe autobuze, pentru ca ranesc sensibilitatea publicului.
“Leaving Neverland” e un documentar de 4 ore, realizat de regizorul britanic Dan Reed, in care doi barbati marturisesc manipularea emotionala si sexuala l-a care i-a supus megastarul, cand aveau 8 si, respectiv, 10 ani. Povestea de viata a baietilor de atunci, redata acum, la maturitate, in fata camerelor de filmat, cu detalii precise, a cutremurat o lume intreaga. Numeroase posturi de radio din diverse tari au anuntat ca au scos din play list piesele lui Michael Jackson, a fost inlaturata statuia lui de la Muzeul National de Fotbal din Manchester, iar un episod din Familia Simpson, in care apare si vorbeste Michael Jackson, a fost sters din arhiva.
M.V.