Ministerul Finantelor Publice precizeaza ca datele colectate de aparatele de marcat electronice fiscale – AMEF – vor fi folosite pentru analiza si control la distanta.
Astfel se va reduce substantial numarul controalelor fizice inopinate. Marii contribuabili vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF in termen de trei luni, incepand cu data de 1 iulie si pana la 30 septembrie 2020, in timp ce operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici vor finaliza procesul de conectare pana la data de 31 ianuarie 2021 – se arata in comunicatul publicat de site-ul Ministerului Finantelor Publice.
Un proiect amanat de toate guvernele
Ministrul de finante, Florin Cîţu, a declarat ca acest proiect a fost pe agenda publica de peste 10 ani si a fost amanat de toate guvernele. “Transformarea digitala a Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ramane principala masura prin care cred ca se va imbunatati substantial relatia cu firmele si populatia. Vom continua proiectele in ritm accelerat in urmatoarele luni. Aceste schimbări nu vor aduce doar informatii mai complete si de calitate din economie, ci vor asigura o competitie cat mai corecta intre companii si o implicare tot mai redusa a statului in activitatea firmelor” , a declarat Cîțu.
Furnizorii de AMEF-uri vor fi notificati ca, incepand de miercuri au primit acces gratuit la un server pentru testarea firmware-ului. Accesul este facilitat înainte ca furnizorii ai producatorii sa mearga la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica – ICI Bucuresti – pentru suplimentul de aviz.
Manuela