Site-ul Mediapart afirma ca, intre 2018 si 2020, clubul de fotbal Paris Saint-Germain ar fi angajat o agentie de comunicare care sa creeze conturi false de Twitter, prin care sa discrediteze personalitati, jurnalisti si chiar jucatori ai echipei.
Un raport al companiei Digital Big Brother, cu sediul social in Barcelona si controlata de omul de afaceri franco-tunisian Lotfi Bel Had, agenţia a folosit o armata de troli. De pe aceste conturi false se postau comentarii si informatii neadevarate, barfe, o adevarata “masina de calomniere”, dupa cum afirma France 24, despre diverse personaje publice, chiar si despre jucatori PSG, cu care conducerea clubului avea diverse rafuieli. Inclusiv Kylian Mbappé, marea vedeta a PSG, a fost tinta trolilor angajati de propriul club.
Potrivit raportului intocmit de Digital Big Brother, printre tintele privilegiate s-au aflat : presa considerata ostila lui PSG, ca Mediapart si L’Equipe, suporterul palmuit de Neymar dupa infrangerea lui PSG în finala Cupei Frantei din 2019, fata care l-a acuzat pe starul brazilian de viol, dar si personalitati din cadrul clubului.
Armata digitala in serviciul clubului din capitala era supervizata de departamentul de comunicare al PSG, condus la acea vreme de Jean-Martial Ribes. Acesta a parasit clubul in mai, anul acesta. Centrul vital al acestei strategii de defaimare era un anumit cont – Paname Squad – care se prezinta pe Twitter ca un colectiv de fani Paris Saint-Germain.
PSG dezminte ferm afirmatiile Mediapart
Clubul parizian a negat categoric informatiile privind angajarea unei armate de trol care sa denigreze personajele incomode. PSG precizeaza ca, fiind un brand international, lucreaza constant cu agentii de social media din intreaga lume pentru a promova si celebra realizarile clubului, ale companiilor si partenerilor sai.
“Clubul nu a contractat niciodata o agentie pentru a face rau cuiva,” sustine PSG.
Manuela