Romania va gazdui cateva dintre meciurile ce se vor desfasura in cadrul Campionatului European de Fotbal din 2020. Pentru a face acest lucru, este nevoie sa indeplineasca anumite conditii, printre care se numara existenta unor stadioane care sa permita ca jucatorii sa se antreneze in conditii optime si posibilitatea deplasarii cu trenul intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. In prezent, exista o ruta feroviara care face legatura intre cele doua, dar aceasta necesita imbunatatiri. Pentru informatii despre programul trenurilor, accesati mersul trenurilor online.
Trenurile care fac legatura intre Gara de Nord si Otopeni circula din ora in ora, iar cei care doresc sa se deplaseze in acest mod isi pot cumpara biletele de la casa de bilete CFR din incinta aeroportului, dar si de la orice statie CFR sau agentie de voiaj.
Scopul principal al modernizarii rutei este de a transporta de la aeroport la Bucuresti fanii echipelor de fotbal care vor juca in cadrul Euro 2020. Planul prevede ca lucrarile sa fie gata la un an si doua luni de la proiectare, adica in iunie 2020.
Proiectul CFR Calatori prevede folosirea unui viaduct de 1,52 de kilometri pentru a permite accesul in continuare in zonele construite, aceasta solutie fiind una care are efecte reduse asupra mediului inconjurator si care nu va impedica dezvoltarea zonei vizate in viitor. Astfel, calea ferata va trece pe deasupra DN1, aceasta varianta fiind mai avantajoasa din punct de vedere economic. De asemenea, este planificata construirea unor trotuare de serviciu si a unor panouri care sa absoarba zgomotul.
Desi ar fi nevoie de ruta modernizata intre Otopeni si Gara de Nord pentru Euro 2020, un reprezentant politic a spus ca modernizarea acestei rute nu este prevazuta in garantiile oferite de Romania in momentul in care a solicitat sa se implice in organizarea competitiei.
Ruta modernizata intre aeroport si Gara de Nord trebuia sa fie finalizata din 2018, insa cel mai probabil aceasta nu va fi gata nici pana cand Romania va trebui sa gazduiasca cele patru meciuri din cadrul competitiei de fotbal. Intarzierea a fost cauzata atat de conditiile politice, dar si de amanarea stabilirii bugetului din 2019. Lucrarea initiala a fost inceputa inca din 2016, dar a fost ulterior abandonata.
La sfarsitul lucrarilor, care ar costa 584 de milioane de lei, ar trebui sa putem ajunge in 18 minute de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni. In prezent, trenul care face legatura intre cele doua lasa pasagerii la 3 kilometri de aeroport, asa ca acestia sunt nevoiti sa mearga si cu un microbuz, avand nevoie de cel putin o ora pentru a face tranzitia de la gara la aeroport.