Cei mai importanti martori de bord ai masinii – Partea 2

Distribuie prietenilor tai!

Dupa ce in prima parte a acestui articol v-am prezentat doi dintre cei mai importanti martori de bord ai masinii tale, respectiv martorul ce se refera la presiunea uleiului si martorul ce iti indica temperatura motorului, in aceasta a doua parte a articolului urmeaza sa iti prezentam ceilalti cei mai importanti martori de bord ai masinii.  Vom continua numaratoarea martorilor de la prima parte a articolului, astfel ca vom incepe cu cel de-al treilea martor.

  1. Matorul pentru incarcarea bateriei

Desi probabil la prima vedere suna “periculos”, acest martor nu este la fel de periculos ca cei ce indica incalzirea peste normal a motorului si presiunea sub inim a uleiului, dar si acest martor trebuie sa fie rezolvat cat de repede se poate. I nprimul rand, acest martor de bord ne arata faptul ca bateria masinii nu are amperajul sau voltajul necesar pentru a porni masina. Pentru a va pune la punct cu amperii si voltii, trebuie sa stiti ca amperii sunt pentru a putea porni masina, voltii fiind necesari pentru a trimite energie catre faruri, radio si alte componente atunci cand masina este oprita. Acest martor poate indica si un alternator dus sau defectarea cablurilor ce alimenteaza masina.

Interesant:   De ce este practic un rezervor incastrat?

Daca se aprinde martorul pentru incarcarea bateriei, trebuie sa stiti ca puteit conduce fara probleme pana acasa, insa nu opriti masina! Astfel, in cazul in care bateria este aproape terminata, iar in cazul in care veti opri masina, aceasta nu va mai porni a doua oara. Iar, odata ce ai ajuns la domiciliu, trebuie sa contactezi un mecanic pentru a-ti verifica masina din punct de vedere electric si a depista problema.

  1. Martorul pentru frane

Foarte multi mecanici cu ani de epxerienta in spate ne atentioneaza ca aprinderea martorului de bord poate fi evitata la maxim, iar in majoritatea cazurilor in care martorul pentru frane este aprins, trebuie sa verifici frana de mana, deoarece, cel mai probabil aceasta nu a fost coborata complet. Astfel, acesta trebuie sa fie primul lucru pe care il faceti, apoi sa verificati daca frana de mana se mai afla intr-o stare buna de functionare. In cazul in care aceasta nu mai poate fi oprita, e probabil ca nivelul lichidului de frana sa se fi diminuat sau undeva sa fie o problema la frane. O rezolvare ar fi schimbarea placutelor de frana, a etrierelor si a discurilor de frana.

Interesant:   Leonardo DiCaprio a postat pe Instagram despre marșul pentru păduri din România

In cazul in care vi se aprinde martorul de bord pentru frane, prima data trebuie sa incercati frana de mana, dupa cum am spus si mai sus, aceasta fiind cauza a peste 80% din aprinderile senzorului. Daca nu se va rezolva problema astfel, trebuie sa contactati urgent un mecanic care sa va rezolve sistemul de franare.

  1. Check-Engine

Cauzele ce duc la aprinderea acestui martor in bord, pot fi multiple, acesta putandu-se aprinde in momentul in care ECU (calculatorul de bord) identifica o problema fie ea electrica sau mecanica, cu ajutorul unui senzor ce are in grija motorul, sistemele de siguranta si transmisia. De multe ori, poate fi o problema destul de simpla, cum ar fi stricarea unui senzor sau chiar si o problema mai grava ce face refereire la componentele din interiorul motorului.

In cazul in care se va aprinde acest martor, trebuie sa luati in calcul problema cu maxima seriozitate. In primul rand e indicat sa contactati un mecanic cat mai bun care poate face o verificare ampla asupra intregului sistem electric, astfel acesta putand sa vada de ce se aprind martorii, acelasi mecanic urmand

Interesant:   De ce este practic un rezervor incastrat?
Incearca www.i-drpciv.ro pentru cele mai bune chestionare auto drpciv si pentru a lua permisul de conducere cu usurinta maxima.