Catre finele lunii septembrie, in domeniul fashion-ului a avut loc o miscare surprinzatoare si poate prea putin asteptata tinand cont de renumele si succesul celor de la VERSACE. Americanii de la Michael Kors au luat decizia de a cumpara marea casa de moda VERSACE, in schimbul unei sume de 2.1 miliarde de dolari.
In acelasi timp, compania americana a anuntat ca nu se va mai numi Michael Kors, ci Capri Holdings, grup care are in componenta trei branduri: Michael Kors, Versace si Jimmy Choo. Directorul celor de la Mihcale Kors, John Idol, declara imediat dupa achizitionarea casei de moda Versace, pentru The Guardian, ca acest pas a fost unul foarte important pentru americani, tinand cont de resursele lor, se asteapta ca Versace sa se dezvolte, depasind cifra de afaceri de 2 miliarde de dolari.
Donatella Versace, vicepresedintele grupului Versace a spus ca aceasta mutare reprezinta un moment motivant pentru Versace, fiind mandra ca brandul va ramane foate puternic in domeniul modei, cat si in cultura moderna. Pana a fi achizitionata de Michael Kors, Versace era o companie detinuta intr-un procent de 20% de catre fondul de investitii Blackrock, in timp ce restul de 80% erau impartiti intre membrii familiei Versace.
Casa de moda Versace a fost infiintata in 1978 e catre Gianni Versace si fratele lui, Santo, devenind la scurt timp un model pentru moda italiana, in timp ce pe parcursul anilor a lansat mai multe colectii interesante, incluzand atat vestimentatii elegante, de lux cat si unele vestimentatii mai nonconformiste.
Chiar si asa, casa de moda a trecut prin momente mai rele, in 1997, cand Gianni a fost asasinat, insa dupa cativa ani grei, Versace s-a redresat, aducand in atentia publicului tinute si colectii apreciate, meritul fiind al Donatellei Versace. Vanzarile casei de moda si-au revenit intre anii 2009 si 2016, cand casa de moda a ajuns la o cifra de 668.7 milioane de euro.
Asadar, dupa cum afirmam si mai sus, e de asteptat ca dupa ce Versace a fost achizitionata de catre grupul Michael Kors, vanzarile sa creasca, tinand cont de renumele si succcesul brand-ului Michael Kors din ultimii ani. Cand aducem in discutie renumele companiei Michael Kors, ne gandim la faptul ca importante oficialitati precum Michelle Obama, Catherine Zeta-Jones sau Nicole Kidman aratandu-si simpatia fata de grupul Michael Kors.
Desi grupul Michael Kors este lider in nisa “sic” a produselor ce sunt varfuri de gama, tarifele acestora nu se compara cu cele pe care le intalnim pana acum la Versace, ceea ce inseamna ca o poseta de la grupul Michael Kors are un pret ce variaza intre 200 si 600 dolari.