Amazon a inregistrat vanzari de nu mai putin de 134,4 miliarde de dolari in al doilea trimestru al anului 2023, ceea ce inseamna o crestere de 11 procente, peste asteptarile analistilor.
Segmentul de vanzari in America de Nord a crescut cu 11 procente, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce segmentul vanzari internationale a inregistrat o crestere de 10 la suta. Dupa anuntarea rezultatelor, care sunt mai bune decat preconizau pana acum majoritatea analistilor, actiunile Amazon pe bursa au crescut spectaculos cu 7 pana la 11 procente.
Potrivit datelor prezentate de Amazon, venitul operational a crescut la 7,7 miliarde dolari, in al doilea trimestru. Spre comparatie, cifra era de 3,3 miliarde dolari in al doilea trimestru al anului trecut.
Aceste cifre in crestere se datoreaza in special Prime Day, oferta care presupune abonament la Amazon Prime, care costa in prezent 69,90 euro pe an in Franta continentala, adica 6,99 euro pe luna. In meniu: livrare in aceeasi noapte in anumite regiuni, fara costuri suplimentare. Cu aceasta, catalogul de filme si seriale de la Amazon Prime Video este nelimitat.
Concurenta continua
Dar alternativele la acest serviciu de streaming devin din ce in ce mai numeroase. In timp ce Netflix pierde teren si Disney+ a crescut, Apple TV+ tocmai a crescut numarul de titluri disponibile pe platforma sa cu aproape 50 la suta in doar aproximativ un an.
Potrivit estimarilor proprii, Amazon se asteapta ca in al treilea trimestru al acestui an cresterea sa fie undeva intre 9 si 13 la suta, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2022.
Manuela